Käes on aeg aastas, mil hakkame hüvasti jätma sõidukitega, millele on antud vanasõna giljotiin, ja säästva liikuvuse suunas liikudes tuuakse ohverdusi rohkem, kui võiks oodata. Jaguar on üks vähestest, millel on ainult põlemisseade, praegu pakutakse ainult F-Pace’i ja F-Type’i, mõlemal on raudselt janune ülelaadimisega V8 mootorid ja maniakaalsed väljalaskenoodid. Kuid siin lõpeb peatükk 2025. aasta Jaguar F-Pace SVR-i jaoks, mis on kasside linnamaasturite rea lõpp.
Kuid milline viis mütsi kallutada ja põlemisjõule hüvasti jätta, sest see mootori lõvisüda on ulguv ja praksuv ülelaadimisega V8, mis on häälestatud tootma silmatorkavalt 542 hobujõudu ja 516 naela pöördemomenti. See on sama mootor, mis käitab Jaguar F-Type R, Land Rover Defender V8 ja viimase põlvkonna Range Rover Sport SVR.
Selle kurja heitgaasi noot saadab meile hanenaha mööda selgroogu. Vajutage spetsiaalset väljalaske nuppu ja kuulete, kuidas mehaanilised ventiilid avanevad ja ärkavad elavaks kuulmekile lõhkuva vokaaliga, mis äratab surnud. Tõsi, SVR ei sütti enam ebameeldivate hüppamiste ja praksudega ning see on vaoshoitum kui väljaminevad SVR-i mudelid, tõenäoliselt muude turgude mürapiirangute tõttu, kuid heli on vaieldamatult ainulaadne ja vaieldamatult kaheksasilindriline.
Ülelaaditud mootori vahetu jõuülekanne on sõltuvust tekitav ja SVR käivitab 0–100 km/h napi 4,0 sekundiga. Kõik, mille järel sõidate (peale elektrisõidukite), tundub aeglane ja reageerimatu. Koos 8-käigulise käigukasti kiire käiguvahetusega on see SVR tõeline alternatiiv BMW ja Mercedese parimale. Kuid pidurid avaldasid meile kõige rohkem muljet. Tänu lineaarsele pedaalikäigule on tugeva peatumisreaktsiooni esilekutsumiseks vaja vaid kerget pedaali vajutamist. See tundub natuke nagu McLareni piduripedaal ja see on nii hea kompliment, kui see ka pole.
Šassii on jäik ja rool on kerge, kuid tunnetust täis. Pole üllatav, et samad kompromissid jäävad ka puidust sõiduga, mis muutub sügavate aukude või tugevate lainetuste korral ohtu. SVR on pädev igapäevane juht, kuid ärge oodake samal tasemel mugavust kui tavaline F-Pace. V8-mootori oodatav janu on samuti selge – andsime 15,6 l/100 km, kui sõita linnas ja maanteel võrdselt.
Helistage meile minevikku kinni jäänud, kuid meie arvates on F-Pace aja jooksul atraktiivsemaks muutunud. Siluett on kenasti maniküüritud ja see paistab X3-de, GLC-de ja Q5-de meres graatsiliselt silma. SVR-i viimistlus ei ole surnud kingitus, kuid võite märgata peent SVR-märki pagasiruumi kaanel ja velgedel, laienevaid külgmisi õhuvõtuavasid ja agressiivseid neljarattalisi väljalasketorusid, mis torkavad tagant välja. Meie sõiduk jõudis kohale nii, et läbisõidumõõdik oli kõigest 100 km, nii et kroomitud väljalaskeotsad olid endiselt kriuksuvad ning vabad hästi kasutatud SVR-i ilutsevast tuhmist ja mustast tahmast.
Salongist on saanud ka soe ja kutsuv ajaveetmise koht. Rool on atraktiivse disainiga, mis debüteeris koos i-Pace’iga ning naudime metallist labade käiguvahetite nipsutamist ja mugavust, mida pakub roolil asuv soojendusega nupp. õige rääkis. Rooli juhtnupud ei klõpsa sama positiivse tagasisidega kui Land Roveri kolleegidel ja nendega pole eriti meeldiv suhelda, eriti kuna must plast on väga altid sõrmejälgede määrdumisele ja jäljedele.
Sellegipoolest õhkab interjöörist inglise võlu, kus on piisavalt seemisnahka ja nahka, et tagada selle kuuekohaline hind. Kuigi teabe- ja meelelahutusseade on uuest Range Roverist otse välja rebitud, töötab see hästi ja on viivituseta. Sügavalt kujundatud jõudlusistmed ei näe mitte ainult suurepärased välja, vaid on ka mugavad ja mugavad. Pange tähele, et peatoe reguleerimine puudub.
Kuhu siis F-Pace SVR laiemasse pilti täpselt mahub, kuna jõudlusmaasturid on kuum turg, kuhu rivaalid igast nurgast sisse ujuvad? BMW X3 M Competition on selge alternatiiv. See sõidab paremini, juhib tänu suurepärasele sõiduasendile ja väledale esiosale rohkem nagu sportsedaan ning on tänu kõrgete pööretega kuuereamootorile kiirem kuni 100 km/h. Kuid selle sõit on madalatel kiirustel peaaegu väljakannatamatu ja seda kahjustab oluliselt selle kaal ning kabiin pole nii ruumikas. See on aga umbes 3000 dollarit odavam kui SVR.
Porsche Macan GTS on veel üks otsene rivaal, sarnase hinnaga, kuid väiksem igas mõõtmes. Macanil on täpsem juhtimine ning selle sõit on pehmem ja pikemate vahemaade läbimiseks talutavam, kuid tundub linnas kuidagi raskem. Sellel puudub aga Jaguar V8 akustiline põnevus ja kuigi nad on umbes sama vanad, on Jaguar visuaalselt paremini vananenud nii seest kui väljast.
Nagu Jaguar, on ka Maserati Grecale vasakpoolne valik tarbijatele, kes soovivad midagi ainulaadset ja väljaspool Teutooni status quo’d. Fenomenaalne Trofeo mudel on täiesti erinevas hinnaklassis, nii et võrreldavad GT ja Modena trimmid oma neljasilindriliste mootoritega kahjuks ei lõika kooki vaatamata krõbedale roolile, hästi läbimõeldud sõidule ja itaaliapärasest võlust õhkuvast salongist. ja iseloom.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifolgio on veel üks kõrvalekalle. Emotsioonilt tugev, tegelikus müügis vähem. Arvame, et Alfa sõidab paremini kui SVR parema juhitavuse ja nõuetele vastava vedrustusega ning tunneb end alati jalas kergena ja sõitma minnes. Meile meeldib, kuidas V6 pöörleb kuu poole ja edastab käredat mesitaru viisi, peaaegu nagu mini-Ferrari. See on sarnase hinnaga ja kuigi selle teabe- ja meelelahutusseade, kasutajaliidesed ja ergonoomika jäävad Jaguarile maha, on selle juhiasend parem.
Me ei ole veel sõitnud uue Mercedes-AMG GLC 63-ga, mille neljasilindriline mootor on, kuid kahe turboülelaaduriga V8-ga väljaminev mudel oleks raske alternatiiv. Kui leiate kasutatud SVR-i tunduvalt odavamalt, valime AMG. See mürisev V8 on peaaegu sama hingestatud kui SVR, kuid see on vastupidavam, AMG on kiirem ja salongi kvaliteet on samuti parem. Sellesse võrdlusse võiks lisada ka Audi SQ5 või Range Rover Velari, kuid meie arvates on need liiga pehmed, alasummutatud ning mugavuse ja luksuslike mugavustega arvestatud, et neid jõudlusele keskendunud SVR-iga piisavalt võrrelda.
Vaatamata tohutule konkurentsile on Jaguar F-Pace SVR jätkuvalt lihtne soovitus ostjatele, kes otsivad funktsionaalsest ja ruumikast viiekohalisest linnamaasturist jõudlust. Selle ülelaadimisega V8 on suremast tõugu viimane ning kombineerituna F-Pace’i suurepärase rooli ja jäiga šassiiga muudab see meid enesekindlaks selle haarduvuse piire uurides. Jäik sõit, vananev platvorm ja hübriid- või elektrifunktsioonide puudumine võivad mõned ostjad eemale peletada, kuid see on jätkuvalt üks võluvamaid, põnevamaid ja kaasahaaravamaid sportmaastureid, mida tänapäeval müüakse.
Mudel: 2025 Jaguar F-Pace SVR
Värvi tüüp: Fuji valge
Baashind: 104 200 dollarit
Testitud hind: 109 515 dollarit
Tühimass (kg): 2,057
Mootor: 5,0-liitrine ülelaadimisega V8
Hobujõud: 542 hj
Pöördemoment: 516 naela-jalga
Edasikandumine: 8-käiguline automaat
Mootori ja ajami konfiguratsioon: Esimootor, AWD
Täheldatud kütusekulu (l/100 km): 15.6
Rehvid: Pirelli Scorpion Zero; 22-tolline