AvalehtAutodÜlevaade: 2024 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Ülevaade: 2024 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Kuigi see ei jää meie viimaseks nägemiseks neljalehisele ristikule, on see viimane Stelvio Quadrifoglio oma Ferrari päritolu V6 mootoriga. 2024. aasta tähistab Alfa Romeo praeguse rivistuse lõppu ja kuigi see itaallane võis olla vasakpoolne valik turul, mis ujub edukamate rivaalidega nagu Mercedes-Benz GLC või BMW X3, on see vaieldamatult põnevam ja põnevam. , ja rahuldust pakkuv sportmaastur.

Ja viimases iteratsioonis oleme märganud käputäis täiustusi alates viimasest 2019. aasta mudelist, millega me sõitsime. Materjalikvaliteeti on salongi ümbruses pisut parandatud korralikumate nahaõmbluste ja kompaktsema süsinikkiust koematerjaliga. Ja tundub, et nad on meie tagasisidet ka kuulda võtnud – standardsed sportistmed ei tunne enam betoonplaadil istumist. Nad on lisanud pehmendust, eriti nüüd pehmetele ja pehmetele peatugedele, mis varem olid kuukividega täidetud. Nüüd on see maastur, mida ma ei viitsiks pikemateks reisideks valida. Juhi näidikud on asendatud 12,3-tollise TFT-digitaalekraaniga, millel on kolm teemakuvarit, kuid me tunneme puudust analoognäitajate välimusest – see peab olema meie loomulik igatsus selle järele, mida meil pole.

Interjöör on tervitatav ning Quadrifoglios on piisavalt ainulaadseid ja esmaklassilisi osi, et anda sellele kõrgetasemeline sportlik hõng. Roolis on Ferrari-laadne käivitusnupp ja roolisambale paigaldatud jääkülmad alumiiniumist käiguvahetajad, kuid just ratta meisterlikkus ja labadelt kostev rahuldust pakkuv metallikõlandus annavad tugevaid võidusõiduautode vibreid. Salongiruum on suurepärane, kuna minu kuue jala pikkusele figuurile on palju ruumi ühel viiest saadaolevast istmest. Tagumine rida on segmendi üks ruumikamaid, kus on piisavalt ruumi isegi lisavarustusse kuuluva panoraamkatuseluugiga.

Meil on hea meel, et Stelvio on aastate jooksul üsna hästi vananenud, säilitades moodsa esi- ja tagatulede disaini väikeste värskendustega. Me imetleme nende vaoshoitust hoida ristikumärke minimaalselt erinevalt BMW M-st ja AMG-st. Ainsad selged tunnustused, et tegemist on võidusõidumaasturiga, on neljaratta väljalaskeotsad, kapoti tuulutusavad ja silmnähtavad ristikmärgid külgmiste poritiibadel, rooliratta alumisel kodaral ja juhi näidikutel. Stelvio säilitab endiselt oma iseloomulikud Alfa näpunäited, nagu kolmnurkne esivõre ja telefoniketta rattakujundus. On hämmastav, kuidas Stelvio ja sellega seotud Maserati Grecale võivad jagada sama platvormi, kuid näevad oma kohandatud Itaalia ülikondades nii erinevad ja ainulaadsed välja.

LOE  2024. aasta Jeep Wagoneer S, vastupidava iseloomuga elegantne täiselektriline maastur

Kuid tegelik põhjus, miks te Quadrifoglio ostate, on jõuülekanne ja see on tõeline põhjus, miks me arvame, et maailmas, mis aeglaselt nihkub tõhusamate ja vähem võluvate jõuallikate poole, jääb sellest väga puudust tundma. Quadrifoglio tähendab itaalia keeles neljalehelist ristikut ja seda on ehtinud ainult Alfa Romeo kõige parema jõudlusega sõidukid. See tähendab täielikult alumiiniumist 2,9-liitrist kahe turboülelaaduriga V6, mis on tuletatud Ferrari California T F154 mootorist. Põhimõtteliselt on see Ferrari vana V8 mootor, millel on kaks silindrit, ja see tekitab üsna segadust. Erinevalt tagaveolisest Giulia Quadrifogliost tuli see jõuallikas üle vaadata, et see sobiks Stelvio aluseks oleva nelikveolise Q4 süsteemiga. Numbrid jäävad siiski muutumatuks, olles muljetavaldav 505 hj ja 443 naela-jala pöördemoment, mis saadetakse läbi 8-käigulise automaatkäigukasti. Tulemuseks on seni üks silmapaistvamalt atleetlikumaid ja säravamaid maastureid.

Stelvio kihutab 0-100 km/h 3,8 sekundiga. Kui lisada sellele adaptiivsed amortisaatorid, süsinikkiust veovõll ja tahasuunatud AWD-süsteem, saate linnamaasturi, mis sõidab nagu sportsedaan. Kuigi see fraas on klišeelik ja ülekasutatud, pole tõesti paremat viisi Stelvio Quadrifoglio ja selle näpu-ja-tulistatavuse kirjeldamiseks. See Alfa on sirgel rumal ja kiire, kuid tänu kiirele ja täpsele roolilattile on see veelgi ennekuulmatum, kui seda kiirust kurvides kanda. Esinina viib teid igas teie valitud suunas, pöörledes innukalt kiire randmeliigutusega, võimaldades teil ületada tasakaalu ja jõulisuse tunnet. Kõigile maasturitele on omane üliraske lahja, kuid Stelvio puhul on see vähem märgatav, näidates Shakira puusade värisemise taset, mille tõttu meie lõuad põrandale langesid.

Alfa lööb läbi nahaõmbluste sarmi ja iseloomu, aga ka väiksemate tüütuste ja ergonoomiliste tõrgetega. Gaasihoovastiku andmine võib algtootel olla liiga järsk, sest isegi kerge gaasihoob lükkab auto ebameeldivalt edasi. See ei ole sujuv edasiminek kiirusele, kuid on midagi, mida oleme harjunud nägema suure jõudlusega autode puhul nende kõige sportlikumatel seadistustel – see pole nii teretulnud Alfa linnamaasturis, mis täidab ka mugavusrežiimis igapäevaseid ülesandeid. Rivaalitsev Grecale Trofeo on neis valdkondades palju rafineeritum ja tundub sellega võrreldes rohkem lihvitud toode. See on ahjus rohkem aega veedetud, samas kui Alfa on servadest karedam, mitte nii kallis ega ka nii õrn, kui vaja. Tagumised pidurid kipuvad märjana ja külmana krigisema. Muidu ei suuda need väikesed tüütused ikka veel Alfa suurepärast jõuülekannet varjutada.

LOE  2024. aasta Volkswagen Golf: ajatu klassik uues kuues

Quadrifoglio avaldab muljet oma loksumatu šassii, veetleva roolivõime ja tobeda kiirendusega, kuid peamine põhjus, miks see meie südameid tõmbab, tuleneb hüpnootilisest heitgaasimürast, mis asetab kirsi selle neljalehelise päikesejala peale. Kui Ferrari peaks tegema V6 mootori, siis ma tahaksin arvata, et see kõlaks umbes nii. Kui AMG, M ja SVR keskenduvad müradele, popidele ja bassidega täidetud wardrumbiididele, siis Alfa laulab kõrgema helitooniga, on eksootilisema kõlaga ja realiseerub itaalia ballaadina, mis kostab kiirusel 7400 pööret minutis.

Saadud heliriba on ülev, mitte niivõrd Ferrari, vaid täiskasvanud Abarth koos Maserati V6 seguga. Avatud gaasihoovaga on nagu keegi süütaks pauguti ja toppis selle väljalasketorudesse. Kahjuks ei saa aktiivset heitgaasi sisse ega välja lülitada. Heitgaasi müra lihtsalt varieerub sõltuvalt sellest, kui palju gaasi lisate, kasvades seda valjemaks ja intensiivsemaks, mida tugevamini vajutate. Täisooper kergitab kardinad alles siis, kui kiirus ületab 5000 pööret minutis, sarnaselt Ghibliga. Sellest allpool on kõik vaikne ja kogenud. Lisaks peate kõige valjema müra saamiseks olema võidusõidurežiimis. Selle negatiivne külg on see, et võidusõidurežiim lülitab automaatselt välja kõik juhiabi, sealhulgas veojõukontroll, ilma et oleks võimalik neid uuesti sisse lülitada.

Jätame Stelvio Quadrifoglioga kurvalt hüvasti ja teeme seda südamliku kurbusega. Teame, et teist nii võluvat, vokaalset ja kaasahaaravat Itaalia linnamaasturit nagu see on, ei tule. See vallandab kergesti emotsioonid ja on igava linnamaasturi stereotüübi vastand. Selle sõiduviisis ja teega sulandumises on midagi, mis muudab selle lihtsalt pendelrändest tundlikuks hingeks, kellel on rapsoodiline vokaal ja täkk mootoriga. Järgmisel esinemisel on Alfal suured kingad täita.


Mudel: 2024 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Värvi tüüp: GTA punane
Baashind: 103 295 dollarit
Testitud hind: 108 145 dollarit
Teljevahe (mm): 2,818
Pikkus/laius/kõrgus (mm): 4702 / 1955 / 1685
Tühimass (kg): 1978
Mootor: 2,9-liitrine kahe turboülelaaduriga V6
Hobujõud: 505 hj @ 6500 p/min
Pöördemoment: 443 lb-ft @ 2500–5500 pööret minutis
Edasikandumine: 8-käiguline automaat
Mootori ja ajami konfiguratsioon: Esimootor, AWD
Täheldatud kütusekulu (l/100 km): 16.2
Rehvid: 255/45R20

LOE  Volkswageni esimene elektriline ID GTI on "tõeline võidusõiduauto", millega sõita

SEOTUD ARTIKLID

Jäta kommentaar

Please enter your comment!
Please enter your name here

Enim loetud