AvalehtAutodÜlevaade: 2024 Range Rover Sport P400 Dynamic SE

Ülevaade: 2024 Range Rover Sport P400 Dynamic SE

Olgu see uus tutvus või värske kogemus, esimesed hetked ei pruugi alati ootustele vastata.
Esmamuljed võivad olla segased, ja sama kehtis ka meie kogemuse kohta uue Range Rover Sportiga. Tagantpoolt vaadates meenutas see liiga palju Nissan Pathfinderit ning sõiduomadustelt tundus see pigem maastikule kui linnale sobiv sõiduk. Kuigi selle salong on luksuslikult sisustatud, kasutades kvaliteetset nahka ja masseerivaid istmeid, ei suutnud me harjuda gaasipedaali kohmaka reaktsiooni ja kõikuva sõidumugavusega. Proovisõiduks oli meil V8-mootoriga P530 mudel.

Kuid siis katsetasime pistikhübriidi P440e ja avastasime, et hübriidtehnoloogia sobib selle autoga paremini, pakkudes vaikset ja rahulikku nullheitmega sõidukogemust. Nüüd proovime P400 mudelit, mis on baastaseme jõuallikaga. P400-l on sama mootoriplatvorm kui P440e-l, kuid selle asemel kasutatakse 48-voldist kerghübriidsüsteemi. See tähendab, et 3,0-liitrine turboga kuuesilindriline mootor, mis arendab 395 hobujõudu, on ühendatud 8-käigulise automaatkäigukastiga, kiirendades 0–100 km/h vaid 5,5 sekundiga.

 

P400 on viimistletum seade kui P530. Kuigi see pole keskmises klassis nii võimas, on see tunduvalt sujuvam. Kiirendus võib siiski tunduda tagasihoidlikuna alla 3000 p/min, mistõttu võib linnaliikluses ja maanteedel tekkida kerge ebakindlus, kuid dünaamiline sõidurežiim lahendab selle. See seadistab mootori ja vedrustuse maksimaalseks jõudluseks, pakkudes kiiremat kiirendust kui V6-mootoriga Porsche Cayenne, kuigi jääb siiski veidi aeglasemaks kui kuuesilindriline BMW X5. Vähemalt kostab väljalasketorust sügav heli, kui gaasi korralikult peale vajutada. P400 üllatab ka oma kütusesäästlikkusega – meie testidel oli kütusekulu 10,8 l/100 km nii linnas kui ka maanteel, mis on väga sarnane tühja akuga P440e tulemusele, milleks oli 10,2 l/100 km.

Range Rover Sport pakub oma adaptiivse õhkvedrustusega väga mugavat sõidukogemust ning reisijad hindasid seda pilvepehme tunnetuse tõttu kõrgelt. Sport liigub sujuvalt üle auklike teede, tänu vedrustuse pikale käigule, mis võimaldab tal hästi kohaneda ebaühtlaste pindadega. See sõidab kindlasti konarlikest kohtadest üle paremini kui P530 mudel.

LOE  Jaguar lõpetab elektrisõidukite tootmise Magna Steyriga, kui see muutub eksklusiivsemaks luksusbrändiks

Kõik Range Rover Sporti värvivalikud on tähelepanuväärsed. Giola Green värv, mis sisaldab rohkem sinakaid toone kui Briti Racing Green, lisab autole silmapaistvust ja tõstab selle atraktiivsust märkimisväärselt. Caraway Windsori nahaga kombineerituna näeb see tõeliselt vapustav välja. Kuigi uus Sport on siledam ja elegantselt vähem muskliline kui eelmine mudel, järgib see brändi uusimat disainikeelt, mille tõid esile Evoque ja Velar. Tagaosa on aga mõnevõrra üldsõnaline ja anonüümne, mistõttu võib see sarnaneda Nissan Pathfinderiga. Seetõttu ei ole me üllatunud, kui mõned inimesed seda ekslikult Pathfinderiks peavad. Kuigi minimalism ja pehmed vormid on tänapäeval moes, arvame, et metallviimistlus on liiga konservatiivne ja seda on raske teistest mudelitest eristada.

Võtke täissuuruses Range Roveri salong ja vähendage selle suurust 75% – tulemuseks on sportlik salong. Ainsad märgatavad erinevused on kallutatud keskkonsool ja väiksem rool, mis tundub kompaktsem. Salongi disain ja polsterdus on laitmatud, luksuslik nahk katab enamiku pindadest. Suurt lisandust pakuvad 13,1-tolline kumer keskekraan ja 13,7-tolline digitaalne näidikuplokk.

Pruun nahk lisab salongile elegantset värvi ja rõhutab peenelt viimistletud rooli, millel on nahkpadjakate, mugavad diivanistmed ja reguleeritavad käetoed. Võrreldes eelneva Range Rover Sporti mudeliga on täiustuseks lamedad aknalauad, mis muudavad käele toetamise lihtsamaks, nagu täissuuruses mudelis – varem oli see teravnurga all. Salong on Range Roveritele omaselt suurepäraselt müraisolatsiooniga, summutades tuule ja rehvide kriuksumise paremini kui ükski teine auto selles klassis.

2024. aasta mudeliga on salongis toimunud mitmed muudatused, mis kõik mõjutavad kasutusmugavust. Salongi segamise sujuvamaks muutmiseks ja lihtsustamiseks on keskkonsoolil nüüd ainult käiguvahetus- ja käivitusnupp. Kuhu on kadunud helitugevuse ja sõidurežiimide valikukettad? Ja kuidas on lood lisapaneeliga, mis juhtis salongi kütet ja tuulutusavasid? Need on eemaldatud, kuna kõik nupud on viidud 13,1-tollisele puuteekraanile. Ekraani vasakus ja paremas servas on helitugevuse ja salongi temperatuuri liugurid – reguleerimiseks tuleb sõrme üles ja alla liigutada.

LOE  Bentley Edition 8 on sobiv hüvastijätt oma ikoonilisele V8 jõuallikale

Teoorias kõlab see kena ja uudse lahendusena. Puuteekraan ju just selleks ongi. Ka täissuuruses Range Rover kasutab nüüd sama paigutust. Kuid tegelikkuses on kiire juurdepääsu kaotamine otseste ja spetsiaalsete nuppude kaudu pettumust valmistav. Funktsioonide reguleerimine, kui pilk peab teelt kõrvale minema, on tüütu. Kuigi hääletuvastuse ja roolinuppude abil on mitu võimalust, ei usu me, et see lisab kogemusele märkimisväärset väärtust. Salong ei näe kindlasti parem välja ilma kõvade nuppude ja sihverplaadita. Meie arvates on see samm vales suunas, kuid Range Rover ei ole ainus, kes selle trendi ohvriks langeb. Volkswageni uusimad mudelid kannatavad veelgi kehvema ergonoomika ja liigse toetumise tõttu puutetundlikele anduritele, tuues kaasa veelgi suuremaid probleeme.

P400 jõuülekanne sobib Range Rover Sportiga paremini kui P440e ja P530, tänu sujuvatele üleminekutele gaasipedaalile ja sellele. Kiirendus on korralik, kuid selle üllatav kütusesäästlikkus ületab nii BMW X5 kui ka Porsche Cayenne’i. Kuigi välimus võib esmapilgul tunduda tagasihoidlik, lahendab roheline-pruunikas värvivalik osaliselt selle probleemi. Kui Sport on varustatud elastsete nahkistmete ja suurepärase teabe- ja meelelahutusseadmestikuga, muutub see järk-järgult võimsaks ja atraktiivseks valikuks. Nagu paljude asjadega elus, võtab selle täielik soojenemine lihtsalt aega. Võib-olla hakkame õigel ajal igatsema helitugevuse või temperatuuri reguleerimise füüsiliste nuppude puudumist.


Tehnilised andmed:

  • Mudel: 2024 Range Rover Sport P400 Dynamic SE
  • Värvi tüüp: Giola Green
  • Baashind: 108 900 dollarit (umbes 102 000 eurot)
  • Testitud hind: 127 275 dollarit (umbes 117 500 eurot)
  • Teljevahe: 2997 mm
  • Pikkus/laius/kõrgus: 4945 mm / 2047 mm / 1821 mm
  • Tühimass: 2309 kg
  • Mootor: 3,0-liitrine turboülelaaduriga kuuerealine mootor
  • Hobujõud: 395 hj @ 5500–6500 p/min
  • Pöördemoment: 550 Nm @ 2000–5000 p/min
  • Edasikandumine: 8-käiguline automaat
  • Mootori ja ajami konfiguratsioon: Esimootor, nelikvedu
  • Täheldatud kütusekulu: 10,8 l/100 km
LOE  Aston Martin Valiant on Fernando Alonso unistuste auto V12 manuaaliga

SEOTUD ARTIKLID

Jäta kommentaar

Please enter your comment!
Please enter your name here

Enim loetud