Volkswagen GTI märk elab elektriajastul edasi. Volkswageni esimene elektriline ID GTI “saab tõeliseks võidusõiduautoks”, mis säilitab legendide elemendid.
Volkswagen avalikustas eelmise aasta septembris ID GTI kontseptsiooni, mis pakub eelvaate nende esimesele elektrilisele GTI mudelile. “100% elektriline, 100% GTI,” ütles VW, märkides, et kontseptsioon on legendaarse DNA uus tõlgendus.
ID GTI põhineb 2023. aasta märtsis avalikustatud Volkswageni ID.2-l, mis on algtaseme elektriauto. VW tegevjuht Thomas Schäfer kinnitas, et GTI ja Golf nimed on osa brändi elektrilisest tulevikust.
Volkswageni tehnoloogiaarendusjuht Kai Grunitz kordas oma kommentaare eelmisel kuul toimunud GTI Fanfestil. Rääkides AutoCar’iga, soovitas Grunitz, et kuigi elektrimudel ei pruugi olla kõige võimsam, on sellega kõige lõbusam sõita.
“GTI on elus ja me hoiame seda ka tulevikus,” ütles ta. Grunitz selgitas, et GTI märk on “rohkem kui lihtsalt jõud” – see on seotud kire ja sõidurõõmuga.
VW tehnikaeksperdi sõnul on elektriauto võimsuse pakkimine “tõesti lihtne”. “GTI puhul on võimsusest olulisem juhitavus.”
Volkswageni elektriline ID GTI sõidab nagu võidusõiduauto.
Grunitzi sõnul saab Volkswageni esimene elektriline GTI olema “tõeline võidusõiduauto”, millega sõita. Ta on juba juhtinud prototüüpi ja väidab: “See on tõesti hämmastav.”
Näete, et kontseptsioon säilitab VW klassikaliste GTI mudelite disainifunktsioone. Ettevõte lubab aga, et uus tehnoloogia võimaldab veelgi suuremat kontrolli ja juhitavust, pakkudes sõidukogemust, mis on sarnane võidusõiduautole.
Esimest korda saab Volkswageni elektriline GTI pakkuda reguleeritavat sõidukogemust, mis meenutab klassikaliste GTI mudelite, nagu 76. aasta Golf GTI 1, ajamisüsteemi, käiguosa, rooli ja helikogemust.
Eeldatakse, et selle MEB-platvormi täiendatud versioon toetab elektrilist GTI-d. Sportlik elektriauto peaks tootmisse jõudma 2026. aastal.
ID GTI on eeldatavasti kauaoodatud elektrilise GTI eelkäija. Hiljutine aruanne Saksamaa väljaandest Handelsblatt väitis, et VW lükkab oma Teslaga rivaalitseva Trinity EV turuletoomist tagasi 2032. aastani. Vahepeal võib see edasi lükata ka elektrilise Golfi turuletoomist. Uue partneri, Riviani abiga, võiks Volkswageni elektriline Golf turule tulla 2029. aastal või varem.
Enne ametlikku debüüti märgati Volkswageni ID.2 esmakordselt sel nädalal Nürburgringi rajal testimisel. VW teatas, et ID.2 hind algab alla 25 000 euro ehk umbes 27 000 dollarist.