BMW müüs eelmisel kuul Euroopas esimest korda rohkem elektriautosid kui Tesla. BMW juhtis turgu vaatamata elektrisõidukite müügi aeglustumisele piirkonnas. Elektrisõidukite müügi kasvuga vähendab BMW ELis vahet Teslaga.
Uute andmete kohaselt alates Jato Dynamicseelmisel kuul registreeriti Euroopas 1,03 miljonit sõidukit, mis on 2% rohkem kui eelmisel aastal. Vaatamata müügi vähenemisele Saksamaal (-2%), Prantsusmaal (-2%) ja Belgias (-7%), aitasid teised EL-i turud kasvu kiirendada.
Portugal (+19%), Poola (+19%) ja Slovakkia (+12%) aitasid kaasa müügi kasvule, samas kui Ühendkuningriigis (+3%), Itaalias (+5%) ja Hispaanias (+5%) oli see tagasihoidlikum. kasvu.
Juulis püstitasid maasturid uue rekordi 554 000 registreeritud ühikuga, mis on 6% rohkem kui aasta varem. BMW, Toyota, Mercedes ja Volvo omanik Geely olid suurimad kasvumootorid. Vahepeal oli mahuliider Volkswagen 26% osalusega, järgnes Hyundai (koos Kiaga) 12%ga.
Kasvu juhtisid luksuslikud (F-maasturid) 5022 registreeritud mudeliga, mis on 32% rohkem kui aasta varem. Suured linnamaasturid kasvasid eelmisel kuul 23% (27 600), samas kui keskmise suurusega mudelite registreerimised langesid 7% (106 500).
BMW juhib elektrisõidukite müügi kasvu, olles esimest korda Tesla tipus
Vastavalt Jato oma andmetel langes Euroopa elektrisõidukite müük 2024. aasta juulis 6% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Eelmisel kuul registreeriti 139 300 uut mudelit, mistõttu elektrisõidukite turuosa langes 2023. aasta juuli 14,6%-lt 13,5%-le.
BMW juhtis eelmisel kuul esimest korda elektrisõidukite müüki Euroopas, elektrisõidukite müük ulatus 14 869-ni, kasvades 35%. Teiseks jäi Tesla 14 561 registreeritud mudeliga, järgnesid Volkswagen (12 213), Volvo (10 533) ja Audi (8 618).
BMW uusimad mudelid, sealhulgas iX1, i4 ja i5, kasvasid märkimisväärselt, samas kui uus iX2 registreeris üle 1300.
iX1 ja i4 olid eelmisel kuul Euroopas enimmüüdud EV-de kohal kuuendal ja seitsmendal kohal – registreeriti 4305 (+25%) ja 4198 (+23%) mudelit.
Vaatamata sellele, et registreerimiste arv langes 16% võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, oli Tesla Model Y siiski eelmisel kuul Euroopas enimmüüdud elektriauto, müüdud 9544 ühikut.
Teine aruande esiletõst on Volvo kasvav turuosa. Turuosa võitis Volvo, tõustes 5,5%, järgnes BMW 3,2%. Volvo uus EX30 oli juulis 6573 registreeringuga Euroopas enimmüüdud elektriautodest teine.
Kuigi Tesla registreerimiste arv langes 16% 14 561-le, säilitab see endiselt domineeriva juhtpositsiooni aasta algusest peale. Tesla on juulini Euroopas müünud 178 700 mudelit, võrreldes BMW-ga 97 525 ja VW-ga 88 445.
Kuigi Tesla on 2024. aasta esimese seitsme kuu jooksul endiselt kindel liider, on BMW, Volvo ja teised turuosa võitmas.
Electreki võte
Uute mudelite turule jõudmisega oli Tesla turuosa määratud langema. Sama toimub ka USA-s, sest Tesla aktsia libises esimest korda alla 50%.
Tesla värskendab oma sõidukeid uue Model 3 Highlandi turuletulekuga ja Model Y värskendusega hiljuti lekkis.
Hiljuti saime teada, et Tesla katsetab Mehhikos odavamat Model 3 interjööri, mis algab umbes 35 000 dollarist (749 000 peesot). Kas me näeme, et see jõuab teistele turgudele, nagu Euroopa või USA?
Tesla tõi turule ka Cybertrucki, mis pole Euroopas saadaval. Cybertruck on aga teises kvartalis USA-s enim müüdud elektroonikaautode viiendal kohal.
Cybertruck ületas Fordi F-150 Lightningi ja Rivian R1T, saades teises kvartalis Ameerika enimmüüdud elektripikipiks.
Allikas: Bloomberg, Jato Dynamics